nedeľa 4. septembra 2016

Medové čučoriedky

Pred nedávnom som na svojom blogu uverejnila článok o čučoriedkach, konkrétne o čučoriedkových produktoch, ktoré u nás doma zvykneme vyrábať. Keďže sa minule v komentároch vyskytla otázka týkajúca sa jedného z receptov, medových čučoriedok, rozhodla som sa v tomto príspevku o recepte napísať niečo viac.

Ide o recept, ktorý som našla pri listovaní v kuchárke mojej prastarej mamy. Pochádza z roku 1918 a ako som sa dozvedela od mojej starej mamy v našej rodine má dlhovekú tradíciu. Už celé generácie si naša rodina pochutnáva na tejto dobrote.

Recept nie je zložitý, na celú prípravu sú potrebné iba dve ingrediencie. Ako možno usudzovať už z názvu, sú nimi med a čučoriedky.





Potrebujeme:

  • 1 kg čučoriedok
  • 100 g medu
Čučoriedky nasypeme do hrnca, popučíme drevenou varechou. Za stáleho miešania privedieme do varu a varíme asi 5 minút. Potom necháme trochu vychladnúť a ešte do teplej hmoty vmiešame med.
Hmotu nalejeme do čistých fľaštičiek a dobre uzavrieme, uložíme do chladničky, kde vydržia aj niekoľko týždňov. Trvanlivosť môžeme predĺžiť sterilizovaním.

Dobrú chuť!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára